zamaipata

8 maart 2015

Het was een weekend boordevol cultuur, ontspanning, inspanning, plezier...

Gisteren trokken we richting zamaipata, waar je overblijfselen van de Inca's kan bezichtigen. We vertrokken vroeg om een taxi te nemen iets verder op. Het is volgens de taxichauffeur een rit van 2,5 uur.. Na 1 uur komen we aan één of andere grens, waar we ineens een aantal politiemannen naast de auto zien staan. Oh oooh.. Ze vroegen ons paspoort, dat we uiteraard nooit bijhebben omdat we het niet willen verliezen! Uitstappen dus, en mee naar binnen. De Belgische passen en studentenkaarten voldeden niet aan hun verwachtingen. Na hun eerste voorstel om terug naar huis te gaan en onze pas te halen (die zijn niet goed zeker!) en mijn beste Spaans, krijgen we te horen dat er "één oplossing" is. Elk 20 Bs en hij laat ons door. De politie is hier dus echt corrupt!

Daarna reden we het mooiste deel van de weg op! Een anderhalf uur durende klim door de bergen. Veel "Oh" en "ah" en "kijk daar!"... De natuur is er werkelijk adembenemend. De chauffeur zet ons boven op de hoofdweg af, waar we nog 6 km moeten wandelen. Al had ik niet zien aankomen dat dat wandelen eigenlijk bijna klimmen is! Steile hellingen, warme zon, en weinig adem.. MAAR na 2 uur wandelen eenmaal boven was het zicht onbeschrijfelijk (sorry, ik ga het dus ook niet proberen..).

We wandelden er volledig rond en kwamen toen terug naar beneden. Gelukkig ging dat vlotter!

Vandaag zat werkelijk prop prop prop vol! Ik ging met Manon 's morgens vroeg al naar de markt. Winkelen voor pizza vanavond en koekjes bakken om mee te nemen naar de Granja. (de bezoekers zorgen altijd voor een vieruurtje!) Helaas, het was jaarlijkse poetsdag.. Alles was dus gesloten, en iedereen werkt samen om alles terug netjes te krijgen. Wel een leuk zicht eigenlijk!

Nadeel voor ons: we moesten ergens anders de inkopen gaan doen. Hierdoor verloren we dus veel tijd. Eenmaal terug thuis begonnen we snel. Manon aan de voorbereidingen van de pizza, ik aan de koekjes. Door de gasoven waren mijn koekjes helemaal niet zoals ze moesten zijn! :( Maar de kids vonden ze gelukkig wel lekker!

Na een middagje armbandjes maken en spelletjes spelen op de Granja keren we moe maar voldaan weer terug naar huis, om ons klaar te maken voor een theater hier verderop. Voor mij wel een tegenvaller, ik hou niet zo van hedendaagse dans.. Maar (alweer) een ijsje op de plaza maakt natuurlijk alles goed :D

Eenmaal thuis snel bedje in, voor een nieuwe werkweek!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hilde Rutten, mama van mevrouw Lannoo:
    9 maart 2015
    amai, dat is het één en ander... moet wel even paniek geweest zijn met de politiecontrole, maar dat hebben jullie dan ook alweer meegemaakt :) vanaf nu een copie van paspoort altijd op zak ... hoewel dat misschien voor die mannen ook niet voldoende zal zijn. geniet nog met volle teugen van het avontuur. ben wel benieuwd naar de kiekjes van die mooie tocht :)
  2. Rutten gaby:
    10 maart 2015
    Jawadde, ja dat gaat er zo aan toe! Volgens mij is de politie overal in zuid Amerika corrupt! Wel fijn dat je op die manier een stuk van de wereld leert kennen!ben ook benieuwd naar de foto's. Groetjes van hieruit en dikke kus☺️
  3. Lode en Veerle:
    10 maart 2015
    Hoi Laura, ook ik lees trouw je verhalen en vind het heel leuk.
    Petje af, je bent goed bezig, ik zou het niet kunnen. Nog heel veel plezier.
  4. Betty:
    Alweer een heel boeiend verhaal . Geniet van al.die mooie momenten . Dikke kus
  5. Betty:
    10 maart 2015
    Heb die naam eens opgezocht en afbeeldingen bekeken inderdaad heel mooi
  6. Magda:
    10 maart 2015
    Beetje grenzen verleggen ... Dat kan geen kwaad, wordt je heel groot meisje van. Proficiat met al de lichaamsoefeningen !
  7. Frank:
    5 april 2015
    Avontuur- cultuur soms een hoge stenen muur zo een ervaring kan je nooit kopen veel te duur . Geniet ervan met volle overgave want dit gaat mee voor de rest van je dagen . Ga geniet en leer want kennis doet gelukkig geen zeer . Veel plezier en af en toe aan ons denken hier !!