wiskunde les

21 april 2015

Gisteren op de unief bereidden we onze lessen van deze week weer voor. Het wordt een weekje waarin we weer een thema afronden (de tijd gaat snel..). Het plan is om met elke klas iets leuk uit te werken dat ze kunnen tonen op de feria eind mei.

Maandag = muziek en spelletjes dag! Heerlijke middag zoals altijd! (val ik in herhaling?) De kinderen zijn zo lief, aanhankelijk, vrolijk… Het maakt je dag toch meteen goed als je ziet dat ze blij zijn dat jij er bent? :)

Ook de les was fijn en de leerlingen uiteindelijk toch ook enthousiast. Eindelijk begint alles op zijn plaats te vallen, en dat mag wel na die tijd he!

Vandaag ging ik met Manon en Lynn richting de grote elektronica markt aangezien Lynn haar pc en mijn camera het begeven hebben. Gelukkig vond ik voor niet té veel geld een degelijke camera, zonder kan ik niet!! Daarna gingen we kortbij naar de grootste markt van Santa Cruz.. Wat een verschil met de onze.. Zoveel gezelliger, mooier, goedkoper… Jammer dat het zo ver is om elke keer te doen :( Maar na lekker eten gemaakt te hebben bereidde ik nog in een sneltempo mijn les voor!

Wiskunde geven in het Spaans is toch lastig hoor.. je kan het nooit zo uitleggen als je zou willen.. En in Bolivia sta je altijd voor verrassingen.. Zo hadden de leerlingen blijkbaar een deel van de leerstof nog niet uitgebreid gezien (terwijl de leerkracht zei van wel :( ), maar dus kan ik volgende week gewoon verdergaan met dezelfde les ;)

’s Avonds nog een leuke avond met Mirtha en anderen, met live muziek en leuke babbels..