naar de unief

10 februari 2015

Eerste plan van de  dag; een beetje sightseeing in de stad/het centrum om vervolgens fruit en groenten te gaan kopen op de markt.

Ik besefte vandaag nog maar eens dat mijn oriëntatiegevoel werkelijk 0,0 is. Ik heb nog steeds geen idee waar we zijn als we door de stad wandelen!

Na wat rondwandelen hebben we ons voor de eerste keer aan ons logboek gezet. Samen even de eerste dag overlopen.. Dit in een supermooi parkje, met leuke fonteinen!

De eerste empanadas gegeten, lekker! :D

Daarna zijn we naar de markt, los posos geweest. Ook een hele ervaring, op de markt kan ik me dus nog minder oriënteren! Wel super hoe al de fruit en groenten zo mooi liggen uitgestald en gestapeld ;) En wat smaakt alles hier veel meer dan thuis, de komkommers hebben hier smaak!

In de namiddag hadden we een afsprak met de decaan van de universiteit. Om er te geraken zouden we een stukje stappen, dan de micro nemen om er optijd te zijn. Maar door een of ander misverstand zette de micro ons af aan de heel andere kant als waar we moesten zijn, nog meer stappen dus. Goed voor de coditie, dat wel!
Pedro is een heel aangenaam man, maar erg slecht te verstaan. Zeker als je spaans nog niet op en top is en je moe bent van de hitte :D

Ik heb zelfs al een viool van hem gekregen in bruikleen, inclusief een uitnodiging om deel te nemen aan het orkest! Helaas zit er een verkeerde snaar op de viool en dus geen la :( jammer!

's Avonds nog een stapje in de wereld gezet, in de Irish pub samen met Angelica (vriendin van Manon op de unief) en haar broer. Was gezellig, maar was zo moe!

kusjes en tot snel!