Oh, what a night!

11 juli 2016

Oh, what a night. Het lijkt wel alsof er sinds mijn vorige berichtje dagen zijn voorbijgegaan! Gisteren avond al had Kim nogal wat moeite met de kou, en voelde zich niet super. ’s Avonds kropen we vroeg in bed, maar ook ik kreeg het maar niet warmer. Op de duur lagen we beiden te rillen van de kou, en hadden we echt wel schrik dat er iets niet juist was, we voelden namelijk wel ongelooflijk warm aan!

Rond middernacht belde Alvaro, onze heer des huize, de dokter voor ons. Echt de vriendelijkste had hij er precies ook niet uitgekozen. Na een hele check bleek dat we beiden niet moesten vrezen voor hoogteziekte, aangezien die waardes allemaal prima waren. Ik echter zit blijkbaar met een of andere infectie in mijn darmen, Kim met een serieus griepje.

Na deze helse nacht waarin we ons beiden zo slecht voelden, beslisten we samen dat de Inca Jungle tour niet voor ons is weggelegd maandag! In deze fysieke toestand zoveel inspanningen leveren, daar zijn we echt niet toe in staat. Kim voelde zich deze ochtend nog slechter dan deze nacht dus besloten we eerst en vooral opnieuw naar de dokter te gaan.

Na een rondje dokter, apotheek, bankautomaten en meer apotheek wouden we onze tour gaan annuleren/omboeken naar een haalbare optie. Maar welkom in Zuid-Amerika, ze waren er niet. We moesten terugkomen rond 3 uur deze middag.

We genoten dan maar van een middagje kuieren door de stad. Wat een drukte! Een of ander feest voor Peru. Scholen, organisaties, fanfares, waren verzameld op de Plaza. Leuk om te zien, iets minder om over te steken! :D Het voelde vanmiddag voor de eerste keer écht als vakantie! Nadat we ook een positief antwoord kregen bij de tour (ze waren zo ongelooflijk vriendelijk!), kon onze dag niet meer stuk. We hadden ons zelf er al bijna bij neergelegd dat we Machu Picchu niet meer zouden zien. Dankzij een fijn voorstel kunnen we nog een paar dagen goed recupereren en er dan toch van genieten. We vertrekken woensdag met de auto en trein naar het stadje voor Machu Picchu, om dan donderdag eigenlijk onze geplande dag in Machu Picchu door te brengen. Joepie!

Het was vandaag ook zooooooo warm ineens! Waar kwam die zon vandaan ?? Van achter de bergen ja, Cusco is als het ware net als La Paz een beetje een ‘kuiltje’. Vandaar dat het zo vroeg donker is. Vanaf het moment dat de zon achter de bergen verdwijnt wordt het ineens zoveel kouder, maar ook nóg mooier! Alle lichtjes gaan aan, er hangt nog een dun laagje licht over de bergen heen, en het avondleven komt op gang.

Wij besluiten daar vandaag nog even niet aan deel te nemen, maar nog een avond vroeg in bed te gebruiken om helemaal te recupereren en aan te sterken!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Liliane:
    Dear Ladies,

Nice dat de geplande trip kan doorgaan; we gaan er dan vanuit de verte samen naartoe...
    Verzorg u heel goed allebei, maar da's een overbodige raad van tante Kaat !
    Enjoy it !
    Lil xxx
  2. Rutten Marcel:
    11 juli 2016
    Blijf steeds zo positief,alles komt goed . Dag per dag meenemen wat je kan.
  3. Gaby Rutten ! Tante van mevrouw lannoo:
    12 juli 2016
    Veel moed , dat het snel betert! Probeer te geniet van de mooie dingen , ook al zijn het er op dit moment niet veel !