we hangen voor het eerst echt de toerist uit

13 juli 2016

Het zit niet mee precies. Het lijkt alsof elk blogberichtje van me even met slecht nieuws moet beginnen? De nacht die we zouden gebruiken om nog een beetje te recupereren en te wennen aan de hoogte eindigde anders dan verwacht. Kim maakte me wakker met de melding dat ze ongelooflijk veel hoofdpijn had en haar nek niet meer kon bewegen. Paniek.. Na een rush van aankleden en klaarmaken vertrok ik met haar naar het ziekenhuis, waar we al snel werden doorverwezen naar een kamer, aangezien ik blijkbaar genoeg had duidelijk gemaakt hoe ernstig het was en hoe slecht ze zich voelde.

Ziekenhuisbezoeken duren bij ons in België al lang. Je kan je dus wel wat voorstellen bij een Zuid-Amerikaanse kliniek. Een superlieve verpleegster, en een degelijke dokter (anders dan de vorige twee) stelde meteen vast dat er zowel sprake was van zuurstoftekort als van een zware ontsteking in de keel. Al snel werd duidelijk waar we onze nacht zouden spenderen. Gelukkig stond er een extra bed, zodat ik Kim niet in de steek moest laten. Een lange dag vol wachten, infuusjes, onderzoeken, foto’s…

Ik onderbrak de middag even om spulletjes op te halen in onze kamer, de mensen van het hostel hier op de hoogte te brengen en even te genieten van wat frisse buitenlucht op de Plaza. En of het deugd deed om er rond te wandelen, en mezelf te trakteren op een lekker warme trui.

Al snel voelde Kim zich beter en hadden we minder schrik dat onze plannen wééral in de war zouden worden gestuurd. Na een lange nacht in het ziekenhuis werd ze de volgende ochtend ontslagen.

We genoten als echte toeristen deze middag van een tour rond de stad. Bezochten de verschillende Inca ruïnes en de tempel van de zon. Onze gids kon zó gepassioneerd vertellen! Heerlijk om al die verhalen en histories te horen, genietend van het ene prachtige uitzicht na het andere. Veel later dan verwacht kwamen we terug aan in het centrum van Cusco en na een klein hapje keerden we terug naar het hostel om ons klaar te maken voor morgen.

Ondertussen dat jullie dit lezen staan onze rugzakken klaar, liggen wij nog even in dromenland, en wacht Machu Picchu eindelijk op ons om ontdekt te worden!

Spannend!

1. Gaby Rutten ! Tante van mevrouw lannoo:
    13 juli 2016
    Eindelijk genieten ! Profiteer ervan ! Dikke kus !
  2. Mams:
    13 juli 2016
    o meisje, wat ben ik ongelooflijk trots op jou dat jij dit allemaal hebt doorstaan en getrotseerd ! zo'n vakantie heb je echt niet verdiend. hopelijk is alle miserie nu echt van de baan en kan je eindelijk genieten van wat rust ! ook voor kim is dit ontzettend jammer. maar vanaf nu ... genieten van elk moment ! geniet ongelooflijk van het prachtige uitzicht in maccu piccu :)dikke kus van mams xxx
  3. Rutten Marcel:
    13 juli 2016
    Vanaf nu kan het alleen maar beter en mooier worden! Er brandt een speciaal kaarsje voor jullie om een prachtige vakantie mee te kunnen maken.
  4. Dirk Grossiels Joker:
    Beste Laura,
    Jullie hebben bij ons een reisverzekering voor medische kosten. Hou alle bewijzen goed bij en bel Joker Hasselt even na de reis. Zij gaan je uitleggen wat je verder moet doen.
    Vriendelijke Groeten, Dirk Grossiels, Klantendienst Joker.
  5. Mama van Kim:
    Lieve Laura en Kim
    Jullie zijn beiden weeral een stukje volwassener geworden met al wat jullie samen hebben meegemaakt de laatste dagen. Ook ik ben ongelofelijk trots op jullie ... Kim omdat je je zo snel hebt herpakt en nu al die 2-daagse tocht aanvat en Laura ... wat ben ik je dankbaar hoe goed je voor Kim gezorgd hebt en haar hebt bijgestaan ondanks dat jij jezelf ook niet te best voelde! Jullie verdienen nu een prachtige verzetting van jullie reis, hopelijk zonder al te veel obstakels ... Geniet van al het mooie dat Peru en Bolivia nog te bieden hebben! Veel plezier samen en tot snel. xxx