Eindelijk!

10 juli 2016

Finally in Cusco! Jeeeeeej!

Onze vlucht gisteren van 2 uur in de namiddag hebben we dus niet genomen. Toen ik onder aan de balie nog maar eens ging checken of ze ons konden verzekeren dat de vlucht zou doorgaan (wat ze bij Peruvian airlines blijkbaar nooit konden), zag ik dames staan die we eerder hadden ontmoet. Zei zouden normaal gezien op dat moment al in Cusco moeten zijn met een eerdere vlucht. Uiteraard ging ik dus eerst hun vragen wat er aan de hand was. Lekker lui en eens even in het Nederlands, oef.

Hun vlucht was dus wééral gecanceld. We besloten uiteindelijk dat we niet meer vertrouwden op de vluchten van Peruvian Airlines. Veel scenarios’s schoten ons door het hoofd. We konden in eerste instantie ook onze tour van Machu Picchu niet aan de lijn krijgen, dus we baalden als een stekker. Zouden we cusco overslaan en een vlucht naar La Paz proberen te boeken? Deze optie bleek veel veel te duur en toch ook niet meer voor dezelfde dag. Een nieuw ticket bij een andere maatschappij (waarvan alle vluchten wel vertrokken) bezorgde ons een klein beetje gemoedsrust. We zouden dan de volgende dag aankomen in Cusco en echt aan de vakantie beginnen.

Dat deden we dus ook vandaag. Rond de middag kwamen we eindelijk aan in Cusco. We zijn hier enorm met open armen ontvangen door de dames van het hostel. Twee lieve, hartelijke dames. Eni en Iris doen voor hun gasten alles wat ze kunnen. Op het moment dat ik jullie schrijf is Iris voor mij een lekker warme maté aan het maken. Helpt onze hoogteziekte wat te verwerken en maakt ons lekker warm!

Vandaag was nog niet echt een volle dag. Na onze aankomst in het hostel gingen we naar de tour van Machu Picchu om alles in orde te maken. Het geeft ons wel wat spanning en kriebels. Wat als we een beetje te ziek worden van de hoogte? We zien wel zeker? ;)

Verder deden we niet gek veel, een beetje rondwandelen tot aan de tour, typische gerechtjes gegeten… En daarna genoten van een heerlijke massage, hopelijk doet die zijn werk en onspannen de spieren wat. Deze avond proberen we in het hostel nog wat te acclimatiseren en nog wat dingen in orde te brengen.

Lichtpuntje van de dag: We zijn eindelijk in Cusco!

1. Rutten Marcel:
    10 juli 2016
    Fijn dat je zo zelfstandig bent en de moed niet verliest bij een tegenslag. Nu genieten van al dat moois ( de natuur en de vriendelijke mensen) zijn fier op jou!