een nieuwe uitdaging

17 april 2015

Gisteren ging ik na lange tijd nog eens met Manon naar de markt. We passeerden op de heenweg eerst nog bij een soort action, om plastic bekers te zoeken voor mijn muziekles 's avonds. rara welk liedje zou het worden haha.

De markt blijft toch een uitgesproken voorbeeld van de cultuur en beleving van de mensen hier. een markt als deze kan je je thuis echt niet voorstellen. Het is wel een klein dorpje waar elk hoekje zijn thema heeft, waar je alles kan vinden!

Na het eten gemaakt te hebben ( voor de eerste keer zelf yuca gekookt ) nog even mijn lesje voorbereid en geoefend. Ik had wel schrik voor het feit dat ze niet enthousiast zouden zijn of niet graag zouden willen meedoen. Toen Stefan om half 8 nog niet was komen opdagen besloot ik om de les toch al zelf te beginnen, en met succes. De leerlingen leken blij dat ze de les met me mochten doorbrengen. We zaten gezellig in een cirkel en konden zo goed als het ritme met de bekers afronden. Volgende week hopelijk het liedje zelf!

Vandaag een rustige voormiddag, manon een beetje geholpen met de afwas van haar 'humita's' die ze voor ons wou maken! Dat is een soort deeg van maïs en kaas, in een maïsblad gestoomd. Lekker! Aangezien onze zumba leerkracht ziek was besloten Manon en ik toch even te gaan lopen tot aan het park iets verderop. Amai ik was vergeten hoe slecht ik dat kon!

Daarna begonnen we met ons tweetjes aan een nieuwe uitdaging! Engelse les geven...

Een kennis van Manon in Satelite had gevraagd of ze geen (bij)les engels wou geven.. We beslisten om het met ons tweetjes te doen. Super, zo komt er eindelijk na lang zoeken weer wat bezigheid bij! Het was superfijn. we deden een korte inleiding zodat iedereen zich in zijn beste engels kort kon voorstellen, en speelden daarna bingo om de cijfers te oefenen. Het bewijst hier nog maar eens hoe open, vriendelijk en anders de mensen hier zijn. We werden verwend met zelfgemaakte limonade, verse papaya, stokjes op de barbecue toen we van onze les op school terugkwamen.. Het is fijn weer nieuwe mensen te leren kennen en goed te kunnen doen...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hilde Rutten, mama van mevrouw Lannoo:
    18 april 2015
    waw ! prachtig wat jij allemaal meemaakt en hoeveel nieuwe mensen jij ontmoet. het is toch daarvoor dat je dit avontuur aanging zeker ? :) geniet nog met volle teugen van al dat nieuws. het maakt je alvast weer een ervaring rijker. en ook "chapeau" voor het feit dat je de muziekles alleen bent begonnen, zonder bijzijn van de leerkracht. het feit dat de kinderen enthousiast waren en goed meededen, zal wel grotendeels aan jouw enthousiasme liggen ...
  2. Rutten gaby:
    19 april 2015
    Ja heel leuk om te horen dat je het goed doet ! Zo fijn om nieuwe mensen en nieuwe culturen te leren kennen!je doet het super! Alvast tot gauw!
  3. Rutten Marcel:
    20 april 2015
    Ik ben bang dat je na die vier maanden niet meer terug wil.
    Het lijkt erop dat het daar veel leuker lesgeven is dan hier.
    Zorg dan wel dat je een hutje hebt, zodat we je eens kunnen bezoeken. (Als ik jonger was,was dit geen grapje)
  4. Betty:
    24 april 2015
    Geweldig om deze verhalen allemaal te lezen en weten dat het goed met je gaat. Geniet nog van de volgende maand die er weer bijna aankomt want het is rapper voorbij dan je denkt . Dikke kus