lerarenopleiding

17 maart 2015

Gisteren was zoals (sinds vorige week) elke maandag weer muzieknamiddag in SN. Mirtha (een van mijn goede vriendinnen hier) heeft een ander lessenrooster gekregen en is dus vanaf nu ook vrij op maandag. Goed nieuws voor mij dus! Ze vergezelde me naar SN, voor haar de allereerste keer. Het was weer fijn en ook Mirtha besliste om volgende keer opnieuw mee te gaan :)

's Avonds weer les in SN, waar we een spel speelden omdat de leerlingen vorige week vroegen om naar buiten te gaan. We probeerden wel zoveel mogelijk familiesituaties erbij te betrekken, aangezien dat is waar we over willen leren. Ik hield me bezig met de jongens die niet konden of wouden meedoen, en dat was ook erg productief. Je kan zo op een andere manier, buiten de klas eens even met elkaar praten...

Vandaag was een heel productieve dag op vlak van werk voor de bachelorproef! Ik ging samen met Mirtha van aan de universiteit naar de lerarenopleiding hier in Santa Cruz. We werden er hartelijk ontvangen en meteen naar de juiste personen gestuurd. De mevrouw die heel de uitleg deed van hoe alles in elkaar zit was ongelooflijk vriendelijk. Ook kon ik even met de directeur spreken, en kreeg zijn gegevens om een aanspreekpunt te hebben hier in die school. Ik ben er altijd welkom als ik eens de klassen in wil om te zien hoe het praktisch in z'n werk gaat :)

Daarna thuis nog snel wat gewerkt, om daarna te vertrekken naar de terminal. Hier vertrekken alle bussen naar de verschillende grote steden in Bolivia. Wat een drukte en gekkenkot... Je kan het vergelijken met een treinstation, met heel veel balies die allemaal ticketjes verkopen. Het is precies een markt :D Door de verkiezingen volgende week zondag zullen alle bussen de avond ervoor eerder vertrekken, en dus 's nachts aankomen.. Onze oplossing is dus dat we maar een dagje eerder zullen vertrekken (niet erg!) om zo de heisa te vermijden :)

Toen we terug thuis waren (eindelijk, want het was weer ongelooflijk benauwd vandaag) was het weer tijd om naar SN te vertrekken. Ook daar weer een puzzelstukje van de bachelorproef gelegd. Benjamin bezorgde me alle "leerplannen" van kleuter tot secundair, van wiskunde tot godsdienst.. Het blijken alleen niet verplicht te zijn, maar enkel een richtlijn.. Uiteindelijk doet volgens mij nog elke school ermee wat hij wil :)

's Avonds afgesloten met Parlana, gezellig avond zoals altijd!

1. Mams:
    20 maart 2015
    waw Laura, je hebt daar al heel wat bereikt op die korte tijd :) je gaat daar echt goed contacten leggen voor de toekomst van de KHLIM... doe zo verder en vergeet niet te genieten van elke dag !
    dikke kus
    mams xxx