la granja

12 februari 2015

Manon nam ons mee naar "la Granja". Een super ervaring! Het is een plaats waar kinderen tussen de 7 en de 14 jaar worden "opgevangen" voor  een bepaalde tijd. Ze worden geholpen om bij te raken met hun niveau op school, zodat ze terug naar school kunnen gaan. Ze worden als het ware voorbereid om terug geïntegreerd te worden in de samenleving.

Marnix had kunnen regelen dat we opnieuw met het busje en de chauffeur van de unief werden gebracht. Daardoor hoefden we "pas" om 8 uur te vertrekken! Wat een luxe om zo voor de deur te worden opgehaald!

Na een uurtje en een beetje kwamen we aan op la granja, en meteen voel je de warmte. Letterlijk en figuurlijk dan. Door de open vlakten brandt de zon echt super hard! Maar ook bij de kinderen. Je voelt meteen dat ze blij zijn dat je er bent! Iedereen wordt er hartelijk begroet met kussen en knuffels.

We werden door de psychologe rondgeleid langs de slaapzalen, de werkzalen,... EN de boerderij. Hier draait uiteindelijk heel veel om. De kinderen helpen met het verzorgen van de dieren. Het leek wel een kleine zoo; met aapjes, toekans, struisvogels en noem maar op.

We hebben ook besloten om zeker met Manon mee te komen als ze komt werken. En misschien wel in het weekend een leuke activiteit met ze komen doen.

Bij thuiskomst lekker gekookt met Marnix en daarna wat gerelaxt :) We hadden om 4 uur afgesproken met Marcia op de unief. Zij zal onze mentor zijn in het project. Maar ineens kwam een cadeautje uit de lucht gevallen; Marcia zou naar de plaza komen. Ideaal, dat is minder stappen!

Marcia is een zeer vriendelijk en warm persoon (iedereen hier precies) en ik vond het ook minder moeilijk om haar te verstaan in vergelijking met anderen.

's Avonds met ons 4 nog even de stad in gegaan, voor de anderen de gelegenheid om een burger king maaltijd te verorberen, maar dat is niet aan mij besteed! En nog een ijsje gaan eten op de plaza, heerlijk Dulce de leche ijs :) en leuke muziek.

De avond nog afgesloten met een filmpje, die ik niet vol heb gehouden aangezien ik de nacht ervoor zowat niets had geslapen!

Vroeg onder de wol dus en tot morgen :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade