bijna weekend

13 februari 2015

Marnix en Manon waren al vroeg weg, op bezoek bij familie van Marcia. Wij hadden dus een voormiddag voor ons 4.. Rustig opgestaan, uitslapen zat er niet in door de warmte. Tegen de late voormiddag zijn we dus eens gaan rondkuieren in de stad. Op zoek naar slippers voor Lynn en rugzakjes voor Stephanie en mij.. Maar alles was redelijk duur, dus wachten tot we op de markt zijn :) Zijn (eindelijk) ook even in de kathedraal binnengegaan, heel simpel maar wel heel erg mooi. Net als alles zijn ook de kerken zo anders als bij ons..

Bij het inkopen doen voor de volgende dagen, heb ik mijn blondjes-instinct weer bovengehaald.... Ik hield de uitgang voor een glijbaan en forceerde zo mijn knie met vallen. DOM! Alle mensen kwamen meteen bezorgd te hulp geschoten :)

Gelukkig moesten we in de namiddag niet te ver wandelen voor de (echt) bus naar Sateliete Norte. Deze keer niet meer gebracht met de luxe taxi van de unief haha. We hadden een afspraak met Cellid, in de andere school waar ze werkt. We merken overal echt wel, dat de leerkrachten en directies heel erg graag willen dat we werken rond seksuele opvoeding. Ze denken dat de jongeren van ons meer zullen aannemen, omdat we zelf ook nog jong zijn. Wie weet... eerst een vertrouwensband proberen op te bouwen :)

Gek wel op veel plaatsen hier, het verschil tussen luxe en armoede is zo groot, maar toch ook zo miniem. De school ziet er heel erg "verwaarloosd" uit, als ik het zo kan zeggen. Maar alle leerkrachten zitten er met de laptop in een klein lokaaltje bijeen..

Daarna snel naar huis gekomen, om onze KHLim t-shirt aan te doen voor de uitzending op de tv. Spannend! Pedro wachtte ons op aan de unief. Marnix stelde gelukkig voor een taxi te nemen, omdat ik niet zo ver kon stappen met mijn knie vandaag :) Gelukkig moesten we niet al te veel praten, dat deed Marnix voor ons :D We moesten enkel onszelf voorstellen..

Het eerste weekend komt eraan. En niet zomaar een weekend, net zoals thuis is het ook hier carnaval :) Ik ben benieuwd wat we ervan moeten verwachten! Het schijnt er nogal heftig aan toe te gaan, met verf en dergelijke. Alle huizen en pilaren zijn hier volledig afgeplakt met grote plastic hoezen! Morgen gaan we kijken naar de stoet, en zondag gaan we carnaval vieren op het platteland, samen met Pedro en zijn vrouw Gabriela.

Ben benieuwd!

x