een goed verfteam

10 mei 2015

Alles beginnen we voor de "bijna laatste keer" te doen... Mijn wiskunde les donderdag was deze keer in het eerste. Ik kreeg het onderwerp over driehoeken en probeerde er een leuke les van te maken. Ik stopte veel werk in het maken van driehoeken, om ze op een leuke manier te kunnen classificeren.. In de hoop erna nog wat anders te kunnen doen werd ik er nog maar eens op gedrukt dat het tempo hier pakken trager ligt.. Zoals benjamin na de les zei "paciencia Laura....". De leerlingen zijn gewend om te luisteren en te noteren, en niet om zelf aan bord te komen om iets op te hangen. Dit ging dus ook niet vlotjes maar uiteindelijk slaagde de groep erin!

Vrijdag ging ik alleen naar Engels omdat Manon moest dansen. Het is altijd thuiskomen hier, met de lekkerste limonade van de wereld! Onze les in SN ging weer goed, hoewel profe Eduardo na onze les nog een filmpje van abortus liet zien in de klas. Allemaal goed en wel, maar het was een filmpje dat het volledig in een slecht daglicht zet. Het leek wel of een abortus een gruwelijke moord is van een Baby die al maandenlang groeit. Dat het het slechte op de wereld is dat je kan doen.. Er wordt over dit onderwerp helemaal niet objectief gesproken. Dat is jammer, want het doet een stukje van onze lessen wel wat teniet. Misschien is het te wijten aan het grote katholieke gevoel in het land, of het taboe dat er nog steeds rond zoveel dingen hangt?

Ons weekend was overvol! Maar ongelooflijk heerlijk. Gisterenochtend gingen we met de meisjes naar Rinconada. Een plek waar lelieblaren op een vijvertje liggen. De grootste van de wereld zijn hier zelfs al gemeten! Helaas zijn we in de verkeerde periode van het jaar gegaan, net voor ze allemaal afsterven. Zo waren ze helemaal niet meer groot en met veel. Maar nog steeds prachtig! De namiddag was heerlijk; met Mirtha en een aantal vriendinnen van haar aan de Rio Piraï gaan lunchen. Heerlijke typische gerechtjes gegeten en daarna een kleine wandeling naar de rivier. Deze stond helemaal droog! Wat een verschil met vorige keer.. 's Avonds na het dansoptreden van Manon gingen we nog naar kiwi's en daarna naar een reggaeavond.. Het zijn onze laatste weekends....

Vandaag was het weer verfdag. Samen met Sander, Manon en Fernando vertrok ik al vroeg. We begonnen wat eerder, omdat we het zeker wouden af hebben vandaag! Om 12 uur stonden we al paraat en rond half 1 kwamen zelfs al de eerste leerlingen binnengedruppeld. Het waren er vandaag echt veel. We werkten hard door en zo konden we om een uur of 6 zeggen dat we nu echt klaar zijn! En al zeggen we het zelf.. Het resultaat mag er zijn. We zijn allemaal trots op ons teamwerk.. want dat was het wel!

Op naar de voorlaatste werkweek....

1. Magda:
    11 mei 2015
    Wow, de voorlaatste werkweek ... ? Dat gaat ineens heel hard!
    Hier gaat het ook snel, en voor we het weten zul je terug zijn. Wil je zon genoeg voor de hele zomer meebrengen voor ons?
    X, Magda
  2. Rutten gaby:
    14 mei 2015
    Ja iris laura breng de zon maar mee! Geniet nog van de laatste momenten daar ver hiervandaan ! Eens terug thuis ga je ze heel erg missen !