eerste les..

23 februari 2015

We namen onze voormiddag een beetje als ons weekend dat uiteindelijk vol zat met van alles en nog wat.. Dus even gaan "shoppen" op een werkelijk toeristisch marktje. Wel leuk! Eindelijk een charango gekocht, nu kan ik gaan leren :D

Met Manon keken we nog even onze lesvoorbereiding na. Feedback van haar is erg belangrijk, aangezien zij vorig jaar in onze schoenen stond, en alles van dichtbij reeds meemaakte. Het was wel erg spannend, want wij wisten echt niet wat ons te wachten stond :)

Het was maandag, en dan begint de school er steeds met een formatie van alle leerlingen, netjes in rijen van hun klas (jongens en meisjes apart). Het geeft soms zelfs een leger-achting indruk, wanneer de leerlingen zelfs moeten marcheren... Daarna zingen ze de nationale hymne en overloopt de directrice (Cellid) de puntjes van de week.
Het resultaat hiervan: onze les begon pas om half 8 in plaats van 7 uur...

Onze les begon met onszelf nogmaals voor te stellen. Veel leerlingen kenden onze naam nog van vrijdag! Daarna kregen ze elk een blad en stiften, om een naamkaartje te maken. De opdracht hierbij was; teken er iets bij dat jezelf als persoon beschrijft...  We gebruikten hierbij een deeltje van het benefietgeld, om aankopen van stiften, papier... te doen :)

Velen gingen er echt in op en probeerden er echt iets van zichzelf in te leggen. Veel muziek kwam er uit! Joepie, me happy! Maar ook een deel "macho's" van de klas deden er een hele tijd over alvorens hun naam er zelfs maar op kwam. Dit beterde naarmate de lesvorderde. We hadden daarna nog even tijd, zo konden al een 6-tal leerlingen hun kaartje presenteren voor de klas. Door sommigen waren we werkelijk aangedaan, door hun passie waarmee ze vertellen.. deze hadden echt goed over de opdracht nagedacht, en daar doe je het toch voor? :)

1. Rutten gaby:
    24 februari 2015
    Ja laura, zo te lezen kan je toch je draai al vinden ! Fijn te lezen dat het je ontzettend boeit!dit zal de meest leerrijke ervaring in je leven zijn, denk ik!
  2. Betty:
    24 februari 2015
    Hmmmm lekker ijsjeeee
  3. Rutten Marcel:
    25 februari 2015
    Nu pas kan ik een reactie schrijven op je verhalen.Mama heeft het me gisteren uitgelegd.Ik kan ook nu pas alle foto's zien.Ik vind dat je al goed ingeburgerd bentJe doet dat heel goed.Wij zijn fier op je.