bye bye Copacabana, Hello La Paz

21 juli 2016

Oef, alweer drie dagen voorbij gevlogen sinds mijn laatste berichtje!

Onze nacht op het eiland sloten we af met een vroege wekker zodat we de zonsopgang niet zouden missen. Vanuit ons kamertje zelfs konden we hier heerlijk van genieten. Wat mooi! En wat was het rustig. Super leuk om het leven op het eiland zo een beetje op gang te zien komen.. Beetje bij beetje openen de winkeltjes, gaan de vissers erop uit….

Eenmaal in Copacabana genieten we van een heerlijke douche en wachten op een terrasje in de zon tot Horacio aankomt. Wat een heeeeeeeerlijk weerzien! Het eerste weerzien van vele die nog zullen volgen in Santa Cruz. Na een bezoekje aan het Poncho-museum, ideaal met een privé-gids, sluiten we de avond af met een terrasje (in de kou, haha)

Gisteren vertrokken we op ons gemakje met de bus naar La Paz. Een busrit waar maar geen einde aan leek te komen! Welkom terug in de Boliviaanse bussen…. In ongeveer de helft van onze rit moeten we de bus uit en met de boot het water over. De bus volgt op een geïmproviseerd veer. Hallelujah, dat kan je je bij ons toch echt niet voorstellen! Nogmaals een oneindige busrit door de Alto van La Paz voor de bus ons achterlaat in de drukte.

Een hele opgave hier om een hostel te vinden die zijn geld echt waard is. Het kost hier precies veel meer! Dat had ik vorig jaar niet meegekregen aangezien ik mijn tijd alleen in het ziekenhuis doorbracht, haha. Horacio nam ons nog mee naar de “heksenstraat”, de straat waar je aaaaaaaaaaalle dingetjes kan kopen in die heerlijke felle kleurtjes. Ik herinner me dat ik hier vorig jaar veel te veel heb gekocht, en eindig dit keer alleen met een tas en een sjaal. Dikke duim.

Vandaag brachten we de voormidag vooral weer door bij de dokter, aangezien mijn hoest maar niet wil ophouden. Een stomme, kleine consultatie die bij ons 10 minuten zou duren en hup, duurt hier dus een hele voormiddag. Welja, daarna nam onze privé-gids ons nog even mee naar huis en met de auto en kabelbaan deden we nog een middagje aan sight seeing. Voor vandaag is het goed geweest, ik laat mijn keel even rusten en hoop dat het morgen beter is. Onze laatste dag hier besteden we aan het bezoeken van Tihuanaku en nog een paar musea! Cultuurbadje dus :D

1. Betty:
    21 juli 2016
    Hallo. Het gaat je blijkbaar weer goef af daar , sta ervan versteld dat je zo zelfstandig je plan kan trekken, .verzorg je goed en geniet nog met volle teugen van al dat moois wat jullie nog zullen tegenkomen en vooral het weerzien van nog vele vrienden
  2. Rutten Marcel:
    22 juli 2016
    Weer een stap korter bij die lieve families in Santa Cruz. Eerst nog samen met Horatio herinneringen ophalen. Verzorg je keel door niet teveel te praten, maar wel te genieten van al dat moois. Kusjes en knuffels van Moeke en Vake.
  3. Tante Els:
    22 juli 2016
    Ik dacht al... Duurt lang voor er nieuwe blog is ;-)
    Wil alleen maar zeggen dat het er goed is en er alleen tijd is om te genieten en dingen te beleven.
    Nog veel plezier en die keel? Dat gaat over :-)
  4. Gaby Rutten ! Tante van mevrouw lannoo:
    25 juli 2016
    Ik heb een paar dagen niet gevolgd maar ik lees je verhalen met veel plezier! Het is fijn te weten dat het goed met jullie gaat ( op die nare keelpijn na ) geniet nog met volle teugen van je verblijf bij je tweede "familie"! Veel plezier en tot gauw !