Al de laatste dag in La Paz

22 juli 2016

Ons laatste dagje in La Paz zit erop. Deze ochtend sliepen we wat langer als normaal. Horacio kwam ons oppikken en we gingen in het drukke ochtendverkeer op zoek naar een vervoersmiddel dat ons naar Tihuanacu zou brengen. Maar we zijn in Bolivia, de busmaatschappij die hier normaal voor zorgt werkte vandaag niet. Hoera. We ontmoeten nog een 15 tal andere mensen die hetzelfde plan hadden als ons.

Een buschauffeur die normaal naar Copacabana zou rijden, stelde voor dat als we allemaal met hem zouden meerijden hij ons wel een heen en terugrit zou aanbieden. Na veel gediscussieer om de prijs, het ging om 10 bolivianos dus iets meer dan een euro, vertrokken we dan eindelijk. Blijkbaar waren we alle drie heel erg moe want de hele rit hebben we onze ogen dichtgehad. Rond de middag kwamen we aan en we namen samen met een groepje uit onze bus een gids die ons de hele site rondbracht.

Tihuanacu is een site, gevonden uit de tijd van de pré-Inca’s. Ongelooflijk hoe ze duizenden jaren geleden dingen konden die nu bij ons in de westerse wereld nog niet eens mogelijk zijn! Perfecte snedes in stenen, beelden van duizenden kilo’s verplaatsen,… Op een bepaald moment ga je echt geloven dat dit het werk is geweest van buitenaards leven. Rond een uur of 4 begonnen we aan de terugrit en na nog even wat gegeten te hebben moeten we helaas afscheid nemen van Horacio. Afscheid nemen valt toch altijd even zwaar. Als dat volgende week ook maar goed komt…

Na onze rugzakken de voorlaatste keer gemaakt te hebben kruipen we ons bedje in want morgen gaat de wekker weer om twintig voor 5!

Op naar mijn lieve tweede familie. Ik kijk er alvast heel erg naar uit!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rutten Marcel:
    23 juli 2016
    Ik ben benieuwd of ze in Santa Cruz ook zo blij zijn om je terug te zien? In ieder geval geen stress meer, alleen maar genieten.