back to reality

7 april 2015

Onze werkweek is weer begonnen. We kwamen gisteren meteen weer back to reality doordat we weer naar de migratiedienst moeten voor onze laatste 30 beschikbare dagen. Wachten, wachten en niet bepaald vriendelijke mensen. Daarna maakte ik nog vlug eten, terwijl sander en Stephanie ons spel voor de avond gingen kopiëren. Daarna was het voor mij weer tijd om richting Satelite te vertrekken, na 2 weken nog eens een namiddagje met de kids! Het was fijn, met veel kinderen van weer alle leeftijden. We zongen, speelden muziekspelletjes, andere spelletjes en de middag was veel te snel weer om..

’s Avonds weer lesgeven aan ons zesde jaar. We begonnen vandaag met ons 2de thema van onze stageopdracht; drugspreventie. Door een spindiagram werd het thema ingeleid en er kwamen de meest uiteenlopende woorden aan bod. Van goed tot slecht.. Daarna moesten ze samenwerken om het schema van de verschillende drugs en hun bijwerkingen te vervolledigen. het is soms raar om in het zesde te staan. Langs de ene kant zijn het je ‘leerlingen’, langs de andere kant zijn de meesten even oud of soms nog een jaar ouder dan ons.. vreemd toch dat wij dan vooraan in de klas staan?

Na onze les wandelden we nog richting de baracca van Ingrids familie om Manon haar verjaardag te vieren.. SURPRISE. Het was super fijn om terug samen te zijn. Het voelt in deze familie toch altijd een beetje als thuiskomen, wat zal ik hun missen als we terug naar ons echte thuis moeten terugkeren..

Vandaag wandelden we weer de eerste keer na onze vakantie richting de universiteit. We zochten Marcia om haar te vertellen dat we vrijdag een afspraak hebben met Cellid en wachtten daarna op Pedro om het busje te vragen. Maar zoals verwacht was hij er niet en na een half uur wachten keerden we terug naar huis.. In de namiddag op zoek naar internet elders dan thuis (het werkt nog steeds niet aaaargh) voor wat werk en contacten :D Ik belde nog een aantal ouders, voor de gesprekken die de anderen voeren terwijl ik in de klas ben. Helaas kwamen de ouders ’s avonds niet opdagen aangezien ze het vergeten waren… jammer maar helaas. Aangezien ook ik geen les had vandaag was het dus een ritje op en af voor niets…