hoe niets loopt zoals gepland

31 mei 2015

Wanneer ik dit schrijf zit ik opgelucht en moe onder de dekens, in Santa Cruz waar het weer koud is en regent.

Ik ben net terug van een weekje La Paz. Een weekje waarvan niemand had kunnen denken, laat staan hopen, dat het zou lopen zoals het gelopen is. De afgelopen week zou onder de ladies, zoals ik bij vertrek schreef, een ongelooflijke afsluiter worden van 4 maanden avontuur. Helaas.

Bij het vertrek merkte ik al aan mijn enkel dat er iets niet juist was. Naargelang de busrit vorderde en we in La Paz aankwamen merkte ik dat ik amper kon lopen van de pijn in mijn botten. Ik stond ook vol met uitslag en dacht meteen aan chicunguna (of hoe je het ook schrijft), een ziekte die hier in Satelite veel wordt veroorzaakt door de muggen. Eens in het hostel aangekomen begaven we ons dan ook meteen naar een dokter.

Aangezien ik volgens hun te veel koorts had werd ik verzocht te blijven tot de volgende dag. Ze zouden mijn bloed onderzoeken en later bleek al dat ik geen dengue had en mijn andere waarden allemaal normaal waren. De week vorderde op deze manier, wachtend op wat er moest gebeuren, wachtend op beterschap, wachtend op mijn bloed dat werd opgestuurd naar Santa cruz voor andere testen, wachtend tot de dokter me uiteindelijk liet gaan toen ik beter was. Mijn week in La Paz bracht ik tot en met vrijdagvoormiddag dus helaas enkel en alleen door in het ziekenhuis.

Gelukkig zorgde iedereen goed voor me, bleef Manon een aantal nachten slapen (wat een engel), kwam Horacio dikwijls op bezoek... Terwijl de meisjes zich dan gisteren aan de death Road waagden haalde Horacio me op van het ziekenhuis. Dankzij hem zag ik toch nog een beetje van de stad. Ik had een heerlijke eerste en laatste dag in La Paz. Eentje om nooit van mijn leven te vergeten.

Uiteindelijk, na telefoontjes hier in Santa, weet ik nog steeds niets van mijn uitslag en wat ik uiteindelijk gehad heb. Enkel, en dat is voorlopig het belangrijkste, weet ik dat ik me beter voel. Gelukkig kon ik met de vlieger naar huis komen en moest ik zo niet te lange tijd in de bus doorbrengen.

La Paz zal dus nog zeker even op mijn to do lijstje blijven staan, want het titicaca meer, dat wil ik gezien hebben.

1. Rutten gaby:
    31 mei 2015
    Maar meid toch, zo een einde had je niemand gegund! We hadden je zo graag zien glunderen aan het Titicacameer! Het stond zo zeer op je verlanglijst ! We gunden jullie fijne afsluitweek van de voor de rest zo vlot verlopen stage ! Jullie hebben er zo veel fijne dingen verwezenlijkt! Denk er wel aan dat dit voor eeuwig in je hartje en in je herinneringen zal blijven plakken ! En wees er dankbaar voor dat je het allemaal hebt mogen meemaken ! Ondanks de slechte ervaring van de laatste week zal Bolivië een speciale plek in je leven blijven! Geniet nog van de allerlaatste momenten en tot heeeeeeeeel gauw!
  2. Betty:
    31 mei 2015
    Zeer blij dat je je weer beter begint te voelen en ondanks ditalles toch een hele ervaring geweest voor jou en je verdere leven
  3. Lode en Veerle:
    1 juni 2015
    Wow, wat een einde!!! gelukkig alles weer goed. Fijne terugreis en tot binnenkort. Bereid je maar voor op +30 graden vrijdag :)