de eerste stapjes

24 november 2014

Het is bijna zover.

Nuja, bijna is relatief. 8 februari vertrekken we richting ons avontuur in Santa Cruz de la Sierra.
De voorbereidingen zijn uiteraard ondertussen volop bezig; onze cursus Spaans, het onderzoekswerk... Maar ook de praktische dingen krijgen vorm; ons vliegticket, de inentingen, reispas... Het is veel regelen, maar dat wisten we op voorhand!
Ondertussen heb ik ook al een hele tijd geleden kennis gemaakt met de andere studenten die met me mee zullen gaan. Gelukkig zijn ze sympathiek! Ik denk dat we het wel goed met elkaar zullen kunnen vinden ginder. Dat doen we hier toch al :D

Ook zijn we volop bezig met de voorbereidingen van de benefiet / kienavond. Saenhoeve helpt ons een handje om wat geld te kunnen inzamelen. Zo kunnen we ook ons steentje bijdragen aan ons project ginder. Ik ben erg nieuwsgierig, komt er wel wat volk?!

Wel, mijn eerste blogberichtje kan ik nu een feit noemen. Mag ik nu zeggen dat mijn avontuur echt gestart is?
Ik ben op dit moment vanalles tegelijk! Zenuwachtig, omdat ik niet weet wat me allemaal te wachten staat. Enthousiast, omdat ik er gewoon enorm veel zin in heb! Blij, omdat ik deze kans krijg. En ik grijp hem dan ook met beide handen. Maar tegelijkertijd ben ik ook wat, wel ik weet niet goed hoe het te verwoorden. Bang en ongerust zijn helemaal verkeerde woorden, maar toch... Spanning omschrijft het misschien beter, wat zal het allemaal toch geven :)

Wel, wat het ook geeft; via deze weg blijven jullie lekker allemaal op de hoogte!