Jardin botanico

17 februari 2015

Gisteren een luie dag gehad. Om de enorme carnavalsgekte en alle verf te vermeiden, bleven we in het huisje om wat te rusten, werken, eten...Het plan was om naar Jardin Botanico te gaan. Dat veranderde uiteindelijk in zwemmen en bezoekje aan Guembé, dat op zijn beurt door de hevige regen weer werd afgelast. Niets gedaan dus :D Op de achtergrond genieten we mee van de muziek in de straten.

Interessante opdracht gedaan wel; 10 woorden noteren waarvan je vindt dat dit cultuurverschil je na een week opvalt.. Misschien leuk om ook met jullie te delen :) Het verkeer bijvoorbeeld is hier enore chaos, regels zijn er niet (of als ze er zijn vallen ze ons in ieder geval niet op!). Misschien ééntje; wie eesrt toetert, mag eerst door? Ook het eten is zo anders. En niet alleen wat er gegeten wordt, ook waar, hoe en vooral wanneer. Er zit geen regelmaat in hier!

Vandaag dan wel optijd opgestaan. Manon was terug thuis, joepie :) Samen ontbeten en picknick gemaakt. Daarna stukje gewandels om uiteindeljik de taxi te nemen. De inkom was slechts 3 Bs, dat is nog geen halve euro. En het was er mooi! Door de regen waren helaas wel een stuk paadjes ondergelopen en veranderd in kleine rivieren... En jullie weten waarschijnlijk hoeveel ik daar (niet!) van hou :D Ook enorm enorm veel beestjes die steken! Door de warmte en vochtigheid, door de vele bomen en planten?

Vanavond macaroni met kaas en hesp, Yes. En daarna spelletjes of film met Angelica in ons huisje :)

besos xx

Van reisblog naar fotoboek